Liite 4 Free Hugs-prosessin tehtävät osa 3

1. Missä rakkaus tapahtuu?
Ohjeistus: Käyttäen inspiraationa paikkatekstejä käsikirjoittajat- ryhmästä (Kaupunki on synkeän rakkauden maa, alkula, käpylä), kirjoita teksti, jossa kuvaat sitä kaupunkia jossa Leevi, Sebastian ja Vera asuvat. Valitse kirjoitukseen joku kaupungissa tapahtuva muutos - aamun tuleminen, talven tulo, maallemmuutto tms. jota kuvaat, samalla kun kuvaat kaupunkia yksityiskohtien ja taian kautta. Mitä kaupungin viemäreissä tapahtuu? Mitä kadulla kulkevat ihmiset ajattelevat? Mitä uutta - sellaista jota emme vielä missään tarinoista kuule - kaupungissa tapahtuu? Teksti voi olla niin lyyrinen tai proosallinen kuin haluat, tässä kohti ei tarvitse ajatella dialogia.

2. Laulut, jatkuu
Ohjeistus: Kirjoitetaan vielä toiset laulut, tällä kertaa lähtökohtana jonkun esityksemme henkilön kokemus / pieni kuva. Valitse siis joku henkilö mistä tahansa käsikirjoituksesta ja kirjoita laulu hänen näkökulmastaan. Vältä abstraktioita ja tunnekuvauksia (tunnen rakkautta) ja pyri kertomaan asioita (ja myös tunteita - kuvien kautta) yksityiskohtien ja tarinan kautta (aamuisin tyyny haisee märälle koiralle).